NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
THE CURE tímhle materiálem zklamali. Po výtečném tříhodinovém koncertu z února loňského roku, jaký předvedli právě v Praze, přišla studená sprcha. Novinka „4:13 Dream“ řídící se heslem – "hlavně se nikomu nezprotivit", je tak jedním z nejméně osobitých a záživných děl v dlouhé historii této slavné kapely. Většina zdejších skladeb působí jako přebytek z minulé bezejmenné desky, okořeněná prvky odkazujícími až někam k polovině osmdesátých let. Vše je podřízeno snaze znít za každou cenu jako THE CURE z minulosti, ať už z jakéhokoliv období. Přebíhá se z devadesátých let do osmdesátých a pak zase zpátky do současnosti, takže si celé dílo nese nápadné rekapitulační stigma, což bývá u velkých kapel předzvěst hubených časů. Každé z předešlých děl totiž vešlo ve známost svojským výrazem a zvukem, podle kterého bylo vždy snadné dané dílo časově identifikovat. Jenže novinka jakoby brala z každé části jejich kariéry trochu. Navíc zde úplně chybí silné skladby. Návrat Porla Thompsona sice způsobil určité zmohutnění kytarových stěn (přidalo se ovšem i na 80´s synťácích), ale nejsem si jistý, zdali je to to pravé, co nový materiál, který je jinak kombinací alb „The Top“ (1984), „Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me“ (1987), „Wish“ (1992) a „The Cure“ (2004), potřeboval.
Nejlepší (a zároveň jediné dobré) skladby: „The Real Snow White“ (výtečný refrén), „Freakshow“ (snaha o rozvernost polozapomenutého alba „The Top“ je originální) a konečně čistokrevné eighties retro „Sleep When I´m Dead“ (zaujme temně romantický styl).
5 / 10
4:13 Dream (2008)
The Cure (2004)
The Bloodflowers (2000)
Wild Mood Swings (1996)
Show (live) (1993)
Paris (live) (1993)
Wish (1992)
Mixed Up (remixy) (1990)
Disintegration (1989)
Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me (1987)
Staring At The Sea : The Singles (1986)
Heads On The Door (1985)
Concert : The Cure Live (1984)
The Top (1984)
Japanese Whispers (rarity) (1983)
Pornography (1982)
Faith (1981)
17 Seconds (1980)
Boys Don´t Cry (1979)
Three Imaginary Boys (1979)
Its over? Skeptik by povedal ze ano. Its over + 0,13 * Scream= 7,5 b.
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.